tisdag, december 18, 2007

Rimdilemma.

Jag har ett dilemma.Ett problem.
Jag ska förfira lite jul med min flickvän AC och hennes familj på Fredag.
Deras tradition är att man köper en julklapp för max 100 kronor och sedan lottar ut den till någon av de medfirande - man vet alltså inte åt vem man köpt sin julklapp.
Fine.
Men med julklappen måste följa ett rim, gärna ett som hintar vad det är utan att förtälja för mycket.
Jag och rim - inte kompatibelt.

Vad jag köpt? Hemligt.
Men den här sidan kanske kan ge en ledtråd.

2 Comments:

Blogger Ninde said...

"För godis är gott, även om det är en larv blott?"

Nä snälla, säg att du skämtar? Maskar och annat otyg..eew..

9:18 fm  
Blogger Mr K said...

Tackar Ninde - inte illa.

Skämtar inte men det var den nivån klapparna låg på.

Rimmet?

-Att det bland sill,lutfisk och Jansson hör hemma.
-Det kan man nog säga om detta.

-Om det är gott är en annan femma.
-Men jag hoppas att ni ändå skall bli mätta.

-Ofräscht? Ja det kan nog stämma.
-Men att ni får ha en god jul det önskar jag er med rätta.



Dåligt?
Ja.

3:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home