tisdag, mars 18, 2008

Reslust.

Jag är en person som fullkomligt älskar att resa, och får nog även anses vara en person som har rest hyfsat i mina dar.
Men.
Jag vill resa så mycket mer. Så oändligt mycket mer.
Jag vill se allt.



Teheran och Iran.



Se Senegal och dakar.


Se pilgrimsfärden i Mekka.


Uppleva Mali och Timbuktu.


Åka Transsibiriska järnvägen till Peking och stanna i alla småhålor på vägen.


Åka till Murmansk.


Titta på Masspelen och propagandan i Nordkorea.


Åka runt i Kina.


Titta på Tango i Buenos Aires och se Argentina.


Åka kommunalt i Tokyo.


Rida på slätterna i Mongoliet.


Åka tillbaka till New York. Oftare.


Hänga i Barcelona. Och Madrid. Och resten av Spanien.


Fota i Marocko.
Vilket jag ju iofs gör.
Men mer.

Och jag vill åka runt i Andalusien, se Lissabon, landa på den hemska flygplatsen på Madeira, gå på marknad i Hong Kong, se Sydpolen och Nordpolen, dricka öl i Berlin/Absint i Prag och kaffe i Wien, äta korv i Budapest, bada i Thailnad, åka tåg i Indien, bila runt i Usa, bada i lagunen på Island.
Och hänga i Dubai, titta på människor i Tibet, bestiga Kilimanjaro, åka Rosa Bussarna, åka på Safari, rida ut i öknen, se Sidenvägen, tala med folk i Bagdad.
Och lite till.

8 Comments:

Blogger Martina said...

Oj.
Vilken inspiration.
Själv planerar jag att resa till Boden i maj :)

Exotiskt.

2:15 em  
Blogger Ny kula said...

Jag är på! :)

3:18 em  
Blogger Mr K said...

monstruösa margit: Boden är ju ganska inspirerande det med - själv har jag varit nåt varv eller två runt jorden men aldrig norr om Stockholm - sorgligt.

nykula: på alla resmålen eller bara valda delar?

10:13 fm  
Blogger Ninde said...

Oj. Resnervern aktiverades direkt. Drömmer om Amazonas där jag aldrig varit. Fast rida ut i öknen är i underbart.

9:08 fm  
Blogger soulkatt said...

Mmm. Jag är otroligt flygrädd.
Men med mer pengar o knark så skulle ju allt funka.

http://www.flickr.com:80/photos/timrawle/475643183/

Hit vill jag åka och titta o fota och uppleva. Lilla Sverige.

9:31 em  
Blogger Ny kula said...

Jag är med på allt (förutom Kina), men blev genast lite förskräckt - aldrig varit norr om Sthlm?? Boka in något till sommaren, bums. Bums sa jag.

12:31 fm  
Blogger Mr K said...

ninde: Ja, Amazonas hade varit kul, hela brasilien nu när jag tänker på det.
Och ja, öknen är häftig.

soulkatt: Pengar och knark är nog medicinen ja ;)

nykula: Jag veeet. Varför inte Kina? Politik?

5:37 em  
Blogger Ny kula said...

Ja, jag har svårt att ge mina turistslantar till ett land med en politik som Kinas, även om de är få (slantarna alltså). Men har full förståelse för att man vill åka dit och uppleva landet.

Men du. Fjällvandra i Lapplandsfjällen i sommar kanske? Som övning inför Mount Everest :) Lovar att det är grymt.

7:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home