torsdag, oktober 30, 2008

Vykortslängtan.

Jag älskar vykort.
Alla vykort.
De behöver inte vara snygga, fina, vackra, häftiga eller roliga så länge de är just vykort.
Faktum är att jag älskar fula, trista, fantasilösa vykort.
Tråkiga vykort.
Jag hade faktiskt en idé om att ge ut en bok med fula vykort, kan ha varit år 2000 ungefär, men jag trodde inte att det var riktigt rätt timing då jag inte tyckte att retroironi verkade vara något folk nappade på då.
Så gick det två år och sen kom den här boken ut.
Stor bitterhet.

Nåja, jag har gått vidare här i livet och bestämt mig för att förgylla min hallmatta med annat än fönsterkuvert, för de börjar dominera hela min hall, så därför har jag gått med i Postcrossing - ett slags vykortscommunity. Jag skickar kort till random männsikor som önskar få och skicka vykort och vice versa. Så roligt och inte helt olikt Bookcrossing som vissa kanske känner till.

Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att hallmattan fylls av fula vykort.



F.ö. så är Tradera en guldgruva om man nu skulle få för sig att vilja införskaffa gamla kort.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

"..Stor bitterhet" ha ha ja du borde krävt dem på en viss procent där helt klart ;)

Själv verkar jag mest få vykort där folk "glömt" skriva avsändare numera..:/

3:01 em  
Blogger Ny kula said...

Men GUD vad roligt. Jag vill också har vykort. Ska genast gå med!

12:47 em  
Blogger Ninde said...

Upptagen med att skriva vykort?
psst.. Säg att du inte är en av dem? :/
http://ninde-blondinensbetraktelser.blogspot.com/2008/11/okej-vilka-r-ni.html

9:25 fm  
Blogger Mr K said...

ninde: Såg det, men bättre än inga vykort alls, eller hur?

ny kula: Bra idé. Vykort är kul.

ninde: Jag är ju (enligt min flickvän) besatt av Linda Rosing, men bara av hennes tragikomik - men förhållande med LR? Vet inte heller vilka de männen är, men jag gissar att de läser Slitz och Moore.

10:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home