lördag, februari 17, 2007

Linda.

Ah, denna Linda.Jag talar alltså om Linda Rosing.Jag kan inte längre dölja min glädje över att denna människa finns, så många goda skratt hon har gett mig genom åren.Ja, jag vet att det kanske är lite elakt, hon är trots allt mest tragisk men hey, jag är ganska snäll och trevlig i övrigt så jag kan gott unna mig lite hederligt snaskande i andra människors privatliv.

Den goda Linda har under bara några få år gått igenom tvknull/separation/gråta-ut-i-tidningar otaliga gånger/förstora läpparna/träffa Fadde (ett helt eget kapitel men det tar vi en annan dag) /bedra Fadde/återförenas med Fadde/bli tvångsmatad med chokladbollar/planera arabiskt bröllop med Fadde/bli gravid/göra abort/dumpa Fadde/bli feminist/bli pokerspelare/bli politiker/sluta vara feminist/vika ut sig/skriva en buhu-tyck-synd-om-mig-jag-är så-missförstådd-bok osv.Jag anar ändå att jag i all hast glömt hälften av alla de roliga upptåg Linda hittat på.
Vad ska jag göra den dag hon försvinner ut ur rampljuset?
Börja sticka?