onsdag, maj 30, 2007

Tjurfäktning.


En av höjdpunkterna i Madrid var definitivt tjurfäktningen vi gick på.
Ok, innan ni skriver hatmail och blir allmänt upprörda så kan jag säga att jag själv var väldigt tveksam till besöket, för helt moraliskt oproblematiskt är det inte för mig heller.Och inte för mitt resesällskap heller.
Men.
När vi stod på den fulla tunnelbanan med alla människor så började en viss förväntan byggas upp, och när vi kom fram med alla gamla Spanska par i kostymer och fina dräkter så såg vi verkligen fram emot det.

Arenan i sig är riktigt vacker och stämningen därinne var otrolig, de gamla gubbarna - för det var ju helt klart mest gamla, rynkiga, cigarrökande gubbar - skrattade, skrek och rökte.Och rökte.Kombinationen cigarrrök och gubbparfym är mot alla odds ganska charmig, åtminstone i kombination med spanskt pladder.

Nå.
När det väl började fattade vi ju inte mycket eftersom vi inte kan (kunde?) någonting om tjurfäktning, men vi kom in i det ganska snart.Visst, när den första tjuren (Av 6) segnade ner i någon sorts dödsryck och blodet forsade hajade vi till en aning, men när turen väl hade kommit till tjur nummer 6 så var vi obehagligt komfortabla med hela tillställningen.

Att det var billigt gjorde inte saken sämre.
Nytt besök nästa Spanienresa är att vänta.
Nu ska jag bara hitta på någon undanflykt så att jag kan gå utan dåligt samvete.

1 Comments:

Blogger soulkatt said...

fint foto.

7:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home