onsdag, maj 23, 2007

Tyskland.

Så vad har hänt?
Jag har haft återbesök av min gode vän Herr Migrän.Ett längre besök den här gången, vilket medfört att jag knappt kunnat tänka.Trevligt.
Dessutom har jag varit i Tyskland, detta fantastiska land med dessa fantastiska människor.Roliga är de i alla fall...
Weissenhäuser Strand var destinationen och det var ju...eeh...annorlunda.Tänk Rumänsk resort från 60-talet.Ungefär så.Rummen var hur som helst fräscha och bockwursten enligt mina medresenärers utsago god.Att de hade ett äventyrsbad med en sjusatans lång rutschkana, minigolf, airhockey, flipper och diverse sportanläggningar gjorde ju att min son var i extas så därmed var resan lyckad.
Vi förärade också Hansa-Park med ett besök vilket var riktigt riktigt lyckat.Billigt och bra.Och världens läskigaste slänggunga.35-40 meter över marken.Som jag inte åkte.

Resans glosa: Restmüll.

Tyskland är det enda land jag har fördomar om.Och får dem bekräftade.