söndag, augusti 05, 2007

Rädd?

Ok.
Många i min närhet skulle nog hävda med bestämdhet att jag är lite sjåpig vad gäller insekter.
Det är fel.
Däremot så är jag väldigt avogt inställd till att ha dem i mitt hem - en fladdrande nattfjäril i ansiktet när man ligger och sover är inte min grej helt enkelt.
Så.
Eftersom vi nu konstaterat att jag inte är rädd så har jag således inga problem att döda eventuella inkräktare i hemmet.
Men.
Om de försvinner, dvs gömmer sig någonstans så blir jag helt nojig.Jag Måste döda dem annars kan jag inte sova eller ens slappna av.
Så.
Nu har det kommit in något otroligt stort (5cm långt?) i min lägenhet (en mal?) - och den är borta!
Det enda jag vet är att den befinner sig i mitt sovrum/vardagsrum och är stor som satan och har långa äckliga antenner.Och är försvunnen...

Tips någon?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lägg dig i sovrummet och sov, men lämna en lampa på i köket. Då lovar jag dig att malen kommer att befinna sig där.

2:04 em  
Blogger Mr K said...

Så jag ska sova...med den i rummet?
Det var en bra tanke men det går bara inte ;) .
Jag ska sova borta inatt (nej, inte pga malen...) - tror du att den lever när jag kommer tillbaka på måndag em?

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

Oj, vad svårt att veta. Jag säger nej. NEJ, den lever inte när du kommer tillbaka. Det bestämmer jag. Ha så kul på sova bortandet!

Förresten behöver du ju inte sova för att testa mitt förra tips. Ligg dig och lyssna på musik eller nåt, bara det är mörkt där du är och ljust någon annanstans.

7:23 em  
Blogger soulkatt said...

hahahaa. sött

11:42 em  
Blogger Ninde said...

Såna där klisterremsor som man har till flugor brukar funka på det mesta. Men lovar att malen inte kommer att äta upp dig.. :)

10:39 fm  
Blogger Mr K said...

Tack allihop,för de fina tipsen och lugnande rösterna.Nu är jag hemma och det ter sig inte lika skrämmande i dagsljus.Får se hur det känns ikväll ;)

2:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home