tisdag, februari 20, 2007

Internet.

Igår lade min internetuppkoppling ner.Bara sådär.
Nu är den igång igen.
Hej, jag heter K och jag är internetolist.

Varför står det alltid i medierna om hur många det är som är "beroende" av internet, hur svårt det är att sluta surfa/spela/chatta, hur många som får abstinens av att inte sitta vid datorn...
Men vad är det som gör att så många har den här inställningen, som ju bygger på att internet/datorer är något negativt, att om man gillar att sitta vid datorn så är det något som måste åtgärdas?
Jag lyssnar på musik, jämt - hemma/på bussen/på biblioteket/när jag lagar mat.Ska tom skaffa ett vattentätt skal till min iPod så att jag kan simma med den.Om någon sa till mig att jag inte fick lyssna när jag vill skulle jag bli helt bestört.Är jag "beroende"?
Om någon tog bort all form av litteratur (vilket ju internet på sätt och vis är) så skulle jag också bli j-igt stressad.Är jag "beroende"?