torsdag, mars 01, 2007

Smak 2.

Vi fortsätter resan i den dåliga smakens tecken.Idag tänkte jag att vi kunde ta oss en titt på sovrummet.


Ja, vad ska man säga.Det är inte varje dag man ser en oversized knallblå jättesolfjäder.Lustigt fenomen de där solfjädrarna, var kom de ifrån, när började den trenden egentligen, när försvann den, eller har den överhuvudtaget försvunnit?
Fult är det i alla fall.
Den vidriga takfläkten skymtas bara lite grann tyvärr, annars hade ju den också varit stor humor.
Den blåa grejen som sticker fram under sängen har jag och en bekant funderingar över - vi har inte riktigt bestämt oss för om det är en TvShopsträningsmojäng eller ett torkställ.Vad tror ni?
För en gångs skull så finns det i alla fall två saker som matchar, nämligen tapeterna och lakanen.
Synd att de är så fula bara.
Fyra saker till jag noterar:
1) Gardinerna modell Ellos 1992 sticker lagom skönt i ögonen.
2) Datorhörnan är roligt placerad.
3) Giraffen kunde varit en rolig detalj i ett annat rum i en annan värld.Här ser den mest helt malplacerad ut.
4) Den lilla mattan av modell jag-har-ingen-stor-matta-men-tycker-det-är-skönt-att-vakna-och-sätta-fötterna-på-något-varmt.

Imorgon är det dags för vardagsrummet.Guldkorn att vänta alltså.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror det blåa under sängen är ett tvättställ. Personen som bor där är helt klart en funtionalist. Den lilla pallen som nattbord. Mattan som gör vad den ska men inte mer. Takfläkten svalkar skönt. Tvätstället sticker ut... men den är iaf inte lika mycket ivägen.

3:49 em  
Blogger Ninde said...

Tror också på tvättställ. Lustigt nog tänkte jag samma sak som du om giraffen. Den kunde ha varit kul om den hade fått bo i en mindre smak-fientlig omgivning. Är månne gardinerna samma mönster som skogshuggarskjortorna i filmen "jägarna"? Två följdfrågor: är bilderna från försäljningen? Hur mycket är utbytt? Hur fort gick det? *skakar huvudet i chock*

6:40 em  
Blogger soulkatt said...

Hahaaaaaa. Väntar med spänning på fortsättning..

10:05 em  
Blogger Mr K said...

naoki: Ja,jag lutar nog också åt att det är en torkställning.Och ja,pallen är också en rolig detalj...

ninde: Ja,bilderna är från försäljningen och såg ut så när jag var och tittade på den.Ingen homestyling där inte...Allt utom golven är åtgärdade.Allt fixades innan jag flyttade in,kan ju inte bo så,haha.Men som sagt,golvet i köker är kvar...snart,snart...

soulkatt: Fortsättning kommer,var så säker.Tyvärr är det bara en tvåa så materialet är begränsat...

2:34 fm  
Blogger Ninde said...

Aha, skönt att höra,blev lite orolig där ett tag ;)

2:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home