fredag, mars 02, 2007

Smak 3.

Då var det dags för den tredje delen i min lilla hyllning till den dåliga smaken.Idag har turen alltså kommit till vardagsrummet, åtminstone ena halvan av det.Många små fula detaljer att glädjas åt kommer här.




Ja, vad ska jag börja med egentligen?Soffan - en klassisk ungkarlssoffa - grå (även vanlig i svart), fejkskinn, knappar överallt, hörnmodell.Ful helt enkelt.
Bordet är en annan klassiker - marmorskivan.Fejk såklart, vad annars.Och fult, vad annars.
Jag är väldigt förtjust i vinstället som är uppslängt på väggen, till synes helt utan djupare eftertanke, varför det sitter just där över soffan är en gåta för mig.Spegeln som ska se ut som ett fönster är också rolig, även den verkar ha satts upp utan någon större tanke på att saker och ting kanske ska passa ihop.Å andra sidan så är allt ganska fult så på sätt och vis antar jag att det faktiskt matchar ändå...det är ironi det...
Förra ägaren gillade uppenbarligen musik så hela tre cd-ställ hade han lyckats klämma in.Hade kanske varit bättre om han hade haft tre likadana.Till höger skymtar ni det avskyvärda hyllsystemet i grått och svart med svagt rökfärgade vitrindörrar och bortom det en stereo eller en gitarrförtärkare, minns inte riktigt, men har ett vagt minne av att det stod en elgitarr i hörnet.
En fin detalj att lägga märke till är att säljaren eller mäklaren har fått för sig att det är en fin touch att tända ljusen i ljuskronan i taket, som om det skulle rädda lägenheten från att vara en total inredningskatastrof.Gulligt av dem.Helt onödigt men gulligt.
Hjärtpläden är också fin.I en annan lägenhet där den faktiskt passar ihop med något annat.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Eew, när jag var liten hade min bästis mycket äldre storebror det ungefär såhär hemma i vardagsrummet (vi brukade smita över och "låna" lite musik av honom ibland). Inte ens då tyckte jag det var höjden av god smak.. Har aldrig fattat vitsen med fuskskinnsoffor heller.. :D

Men jo. Mäklarna får lära sig att det ska tändas ljus och mysas in med fruktfat och sånt..

Vad var det för åldersgrupp på säljarna? Åldersutveckling avstannad -89?

4:17 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken soffa.. Blå... Har han stulit den från smurfarna?

5:07 em  
Blogger Mr K said...

ninde : det här är hemskt men han var.......35...

1:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home