onsdag, februari 04, 2009

Huvudbry.

Jag har ett problem:
Jag har lärt känna en bekants bekant lite grann.
Det är en hon.
Hon bor i Paris.
Hon skriver.
Jag fotograferar.
Vi har löst pratat om att slå våra kloka huvuden ihop nån gång.
Eventuellt något resereportage.
När jag nämnde detta för min flickvän reagerade hon...ganska kraftigt.
Hon litar inte på personen ifråga.
Säger att hon litar på mig.
Att hon inte tror att jag skulle vara otrogen, men tänk om jag blir kär?
Jag säger att det inte kommer hända.
Jag säger också att jag tycker det är hyckleri då hon åker på jobbresor hela tiden med människor jag inte ens känner , än mindre litar på.
Hon säger att hon inte får välja vem hon åker med.
Jag menar att jag ju givetvis väljer någon jag gillar och trivs med framför motsatsen.
Hon tycker att jag ska åka med en man eller någon hon litar på.
Jag tycker att hela diskussionen är ganska fånig.


Är jag helt oresonlig?
Jag vill ju inte att hon ska bli ledsen och sårad.
Jag vill heller inte begränsa mig själv och mina möjligheter pga obefogad svartsjuka.

Vad tycker ni?

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker det låter tråkigt. Tråkig bild av dels partners känsloliv (som inte går att bestämma över) och dels av ens partners bekantskaper. Du kanske blir kär i kassörskan på ica imorgon, ska du då inte "få" gå och handla nånsin igen? Så enkelt är det. Och det verkar vara jobbigt att vara den som ska behöva övertyga den andre att man faktiskt går att lita på. Det ska man liksom inte behöva övertyga om, så ja, diskussionen är fånig. Och det låter ledsamt och trist. Hoppas era (du och din bekantskap) kloka huvuden ihop bildar något fantastiskt!

10:02 em  
Blogger Tillsammans-bloggen said...

Ska hon gömma alla kvinnor för dig så att du inte råkar bli kär? Låter ju inte så lite jobbigt. Antar att hon bara behöver lite mer bekräftelse och kärlek, jag. :)

7:55 em  
Blogger Mr K said...

Hmmm. Ja. Tråkigt är det.

Jag kanske ska förtydliga att hon inte blev arg - men väl ledsen. Bara för att vara tydlig.

Men det är en tråkig situation.

11:18 em  
Anonymous Anonym said...

Om jag inte skulle kunna få skapa nya vänskapsrelationer, med både kvinnor och män, när jag är ihop då skulle jag aldrig kunna vara ihop. Men bara du vet om det är ett viktigt krav för dig att ställa.

11:21 em  
Blogger soulkatt said...

Men åh. Ja vad säger man.
Jättetråkigt. Och otroligt löjligt.

Man kan ju inte låta bli att leva bara för att man är rädd för att det ska ta slut. Livet that is. Förhållandet that is. Allt. That is.

11:22 em  
Blogger Ninde said...

Jag är vanligen inte den svartsjuka typen själv. Men i just det här fallet kan jag faktiskt förstå din tjej. Kanske har hon plockat upp några vibbar mellan er. Rädd att det ska utvecklas till känslor. Och att du ska bli kär utan att kunna rå för det. Att hon ska förlora dig.

Kanske är fler tjejer mer rädda för att killen ska bli kär i någon annan än att han ska råka hamna i säng med någon en sen kväll. Lite skillnaden mellan en "casual" affärskollega och någon man "gillar och trivs med".

Visst ska man kunna ha vänner av båda könen men förstår om hon blir orolig av att du åker själv till Paris för att umgås ensam med någon hon vet att du gillar..

12:16 em  
Blogger Mr K said...

Rent spontant så känner jag ju att jag har all rätt åka utan att känna mig elak för det, och alla kommentarer här är tar ju ganska tydligt ställning för det.

Utom din då Ninde, lite otippat tyckte jag.
Jag förstår hur du menar, verkligen, men det är ju ganska begränsande - särskilt som jag har mestadels kvinnliga bekanta. Det vore ju tråkigt om de måste vara fula och ointressanta bara för att jag ska kunna träffa dem ibland.

Vad gäller de casual kollegorna så visst, det är kanske inte riktigt samma sak. Å andra sidan så vet ju inte jag hur de ser ut eller hur de är, och rätt många par har ju faktiskt träffats på jobbet.

7:36 em  
Anonymous Anonym said...

Använder du mailadressen som står där uppe?

8:33 fm  
Blogger Mr K said...

nykula: Kan inte logga in på den mailen av ngn anledning, men maila GÄRNA alexalex78787878@yahoo.se
;)

8:58 fm  
Blogger Mr K said...

nykula igen:
Nej,nåt knas med den mailen också - maila till taib356@yahoo.se istället.
Tack.

11:22 em  
Anonymous Anonym said...

Whaaat?? O_O

/hälsn. 123abcnuochdåetttvåsju@yahoo.se

11:44 em  
Blogger Ninde said...

Otippat? Kanske det. Men i mina ögon är det lugnt att t ex gå på bio med en tjejkompis i samma stad som man själv känner/vet vem det är. Således har lite pejl på vilken nivå de befinner sig. Däremot skulle jag dra öronen åt mig om min kille ville dra till Paris för att umgås intensivt på tu man hand med någon jag visste att han tyckte bra om. Samtidigt har jag aldrig haft några problem med att killen jag är ihop med finner andra tjejer attraktiva på ett fysiskt plan. Det är det känslomässiga jag skulle frukta. But maybe that's just me..

10:05 fm  
Blogger Mr K said...

Ja, jag förstår ju hur du (och min flickvän tänker) men jag tycker fortfarande att det är ett konstigt sätt att se det på - att jag ska befinna mig i någon form av karantän från kvinnor som jag tycker om (på ett helt platoniskt plan) för att inte råka bli kär.
Och hon har redan en pojkvän.
Och jag vill förtydliga att vi aldrig har flörtat eller så heller.

2:22 em  
Blogger Ninde said...

Öh nä, inte karantän. Så menar åtminstone inte jag. Tycker man ska kunna ha vänner av båda könen, egentligen. Underlättar ju iofs om hon har kille. Iaf om de bor ihop.

Men t ex skulle jag inte åkt själv och hälsat på en ensamboende Killkompis som inte bor i stan om inte min kille kände sig bekväm med det. Skulle tagit med min kille. Eller kört de mesta diskussionerna över mejl/telefon eller när andra människor var närvarande. Om jag visste att min kille tyckte det var jobbigt.

Kan inte din tjej hänga med till Paris några dagar då/eller den här tjejen komma till Sverige? Kanske skulle det underlätta om hon lärde känna din Tjejkompis?

4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home