tisdag, mars 06, 2007

Smak 4.

Oj oj oj, en sån helg.Min kropp kommer att behöva 2 veckor på sig för bearbeta den här helgen.
Men.
Här kommer del 4 i dålig-smak-orgien...


Förutom att vi åter igen kan se fulklassikerna soffa, soffbordet och fruktskålen så fär vi nu en bättre överblick över den vidriga bokhyllan med sina glasdörrar.Notera gärna att han för att fullborda bilden av ungkarlslya har sprit bakom luckorna.Ett litet barskåp alltså.
Sedan har vi ju min personliga favorit också - värjorna på väggen.
Varför, o varför?!?
Ovanför bokhyllan nästan uppe i taket också, en något udda placering kan tyckas.
Vidare, vad hittar man inte till höger om Tv´n?Jo, en liten porslinshund!Till vänster om Tv´n hittar vi dessutom en liten stereoanläggning modell 70-tal.
Och gardinerna, ja dessa gardiner.Måste vara mamma eller mormor...
Tyvärr så är bilderna lite för små för att se alla små detaljer som står spridda lite här och där men jag är ganska säker på att de hade genererat leenden ...

5 Comments:

Blogger Ninde said...

Kombinationen de gardinerna och små tantlampor fyller mig med fasa. Och du hävdar att en kille bodde där.. måste vara mamma o mormor i farten..och en mesig kille.

Bokhyllan är bara vidrigt ful. En kompis fick med sig en gammal sån till första lägenheten. Ingen omstyling i värden kunde rå på den och den var det första som åkte ut när hon fick första lönen.. *ryys*

4:55 em  
Anonymous Anonym said...

Detta ät så osmakligt att jag knappt orkar kommentera det. Det sorgliga i historien är att jag tror han verkligen försökte men inte kunde bättre.

1:21 em  
Blogger Peppe said...

Hahaha! Vilken genial bildserie! Smak 4. Nu kan jag skrattande lämna kontoret och påbörja helgen. Tack för den!

2:16 em  
Blogger Emm said...

Vågar man sig på att fälla några dräpande kommentarer? Eller är det månne så att det är din egen lägenhet som visas på bilderna? I så fall måste jag erkänna att du har bra självinsikt :-)

Helt ärligt. En kille med denna smak skulle jag seriöst fundera på att dumpa om jag kom hem till honom som dejt. Fast om han visade tecken på att inte bry sig alls så betyder det att jag skulle få bestämma allt om vi flyttade ihop - desto bättre.

Soffan är värst!

3:53 em  
Blogger Mr K said...

ninde: Ja,håller med dig om gardin/lamp-kombon.

naoki: Ja,känns lite som att han ändå försökt,värjorna t.ex.

peppe: Det var så lite så.Du är välkommen tillbaka.

emm: Det ÄR min lägenhet,som den såg ut INNAN jag flyttade in.Den ser alltså INTE ut så här längre...
Soffan hemsk men min röst faller nog på detaljerna,dvs värjorna,solfjädern och porslinshunden.
Kanske hyllan.

5:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home