lördag, februari 07, 2009

Livskvalitet.

Jag vet inte om många i min närhet skulle kalla mig för livsnjutare. Det är jag men kanske allra mest i mina ensamma stunder, i smyg om man så vill.
Jag njuter något oerhört av att vara själv en förmiddag, gå en promenad i friluftsområdet nära mitt hem, titta på solen över sjön, gå hem och äta något, slösurfa lite.
Eller att som häromdagen lämna av sonen på Tae Kwon Do-träning och plötsligt ha 2,5 timmar av helt fri tid på stan. Köpa en latte, titta i skyltfönster, läsa en tidning eller en bok.

Idag vaknade jag hemma med sonen efter en ordentlig sovmorgon. Han gick ut och lekte (och är fortfarande ute) och jag tog en promenad till Systembolaget, köpte lite vin, satte mig på det nya kafét i området och njöt av ensamhet, en au lait och dagens Gp (GöteborgsPosten för er Stockholmare som inte känner till världen utanför tullarna).
Snart ska han hem till farfar och jag ska på fest med min kära flickvän.
Bra dag.