lördag, mars 24, 2007

Utmanad.

Ok, jag blev ju utmanad av Ninde för sisådär 100 år sedan.
Sex underliga saker om mig kommer här.

1. Jag har bisarrt nog grymt bra koll på staden Göteborgs offentliga toaletter.Vilka som är bra, vilka som kostar pengar, var de ligger osv.

2. Jag kan titta på det mesta i videovåldsväg utan att ens blinka.Jag kan titta på tragiska människoöden utan att bli så personligt berörd.Jag gråter sällan eller aldrig.
Men Extreme Home Makeover får mig att börja lipa var och varannan gång.Det är något med de där människorna som fått sitt liv förstört av någon tragisk omständighet, något med deras hysteriska amerikanska skrik när den gapige programledaren skriker "Bus driver, move that bus!" som gör att jag får gåshud.När de sedans gråtandes och skrikandes går igenom rummen i sitt nya hem så gråter jag med dem.
Sjukt...

3.Jag ser gärna mig själv som en öppensinnad människa.Men jag har något problem med tyskar.Jag har en massa fördomar mot dem.Och nej, det handlar inte om Andra Världskriget, jag hör till dem som tycker att de kan få slippa höra om det.Det är något annat, något med deras mustacher, bagerier, små marmeladpaket på vägkrogarna, deras midjeväskor, det faktum att de dricker öl som vatten och kaffe till maten (till, inte efter), att de inte kan något annat språk än tyska, att de dubbar alla filmer och tvprogram.

4. Jag dömer per automatik ut alla som står med öppen mun som korkade.

5.Jag gör blixtsnabba fördomsprofiler på alla jag möter.Ung som på tyskarna ovan...

6.Sist men inte minst.Jag brer i likhet med jag,jag,jag... på massor med smörgåsmargarin på mina smörgåsar när jag är själv.På offentliga platser är jag mycket återhållsam på samma punkt.

Så.Eftersom resten av världen redan gjort den här utmaningen så går jag emot strömmen och skickar inte vidare den till någon alls.Det ni.

2 Comments:

Blogger Ninde said...

Uääk..jag hatar smör. Faktiskt hellre utan..

Säger bara nattåg genom tyskland. 500 tyskar i kö till vagnens enda badrum... :(

12:09 em  
Blogger Mr K said...

Fy fan...låter helt horribelt...

12:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home